فرماندار گنبدکاووس باتاکید بر ضرورت اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان برای اطلاع‌رسانی عملکرد دولت گفت: بیان اقدامات نظام و دولت به مردم در هفته‌ای که مزین به نام دولت است، بهترین جهاد تبیین است.

مهدی دهرویه روز سه‌شنبه در جلسه مشترک شئون فرهنگی با موضوع اربعین و بزرگداشت هفته دولت در گنبدکاووس گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم طی ۲ سال گذشته با کار و تلاش جهادی کارهای بزرگ و تحول آفرینی دربخش‌های گوناگون از جمله رفع تنش آبی در این شهرستان انجام داده که باید به اطلاع مردم برسد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی مکلف هستند در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه آن دستگاه را به طُرق مختلف (چاپ بنر، بروشور، سخنرانی در محافل و مساجد و نیز ظرفیت رسانه‌ها) به مردم اطلاع دهند.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروهای سپاه و بسیج ادامه داد: در نگاه و سخنان معظم له، امیدواری وجود دارد و تنها راه تزریق امیدواری در مردم کار و تلاش جهادی است.

وی بابیان اینکه در هفته دولت امسال پروژه‌های قابل توجهی در گنبدکاووس افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: دیدار مدیران با ائمه جمعه، عطرافشانی گلزار شهیدان و میزبانی این شهرستان در نخستین یادواره شهدای روحانی گلستان از جمله برنامه‌های روز نخست هفته دولت است.

دهرویه همچنین برلزوم پرهیز مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی گنبدکاووس از ورود به حاشیه سازی‌ها تاکید کرد و افزود: ورود به این مباحث فقط جلوی حرکت‌های جهادی در خدمت به مردم را می‌گیرد یا آنرا کُند می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه از برنامه‌ریزی گسترده جهت برپایی آیین‌هایی ویژه اربعین حسینی بویژه برای جاماندگان در سطح محلات شهری و روستایی خبر داد و گفت: محله اربعینی ویژه برنامه‌ای است که در همه محلات، مساجد، اصناف و بازار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: امسال برای اربعین حسینی مطابق سال‌های قبل «پیاده‌روی دلدادگان اربعین» از شهرها و روستاهای همجوار به‌خصوص مینودشت به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برای پذیرایی از راهپیمایان اربعین و ارائه خدمات فرهنگی به آنها تعداد ۴۰ موکب برپا می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا