دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان از دستگیری ۷۰۰ معتاد متجاهر در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مهدی طالبی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد دستگیر شده مربوط به بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون بوده همچنین در همین مدت سه تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: اگر قرار است در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر در سطح این استان به موفقیت دست یابیم، رسیدن به این مهم نیازمند کار گروهی منسجم است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در مجموع هزار و ۵۷۵ معتاد متجاهر دستگیر شدند که ۳۲ درصد رشد نگهداری به لحاظ تعداد نفر و ۳۰ درصد رشد میزان نفر روز داشتیم.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: دستگیری‌های سال گذشته باعث کاهش ۲۱ رصدی تا ۳۰ درصدی جرایم به ویژه در حوزه سرقت‌ها شده است.

طالبی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۰ تن مواد مخدر در استان کشف شد که در ماده مخدر «شیشه» با کشف ۵۰۶ کیلوگرم و رشد ۳۲ درصدی و «گل» با کشف ۲۶۰ کیلوگرم نسبت به سال پیش از این ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، خانواده و فرزندپروری با ۵۵ درصد رشد در سال گذشته ۲۹۱ هزار و ۲۵۴ نفر بوده و در آموزش مهارت‌های مراقبتی از خود، ویژه ابتدایی دوم با ۱۰ درصد رشد، ۳۴ هزار و ۳۶۹ نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پیشگیرانه «مدرسه مراقبت اجتماع‌محور»، ویژه مدارس متوسطه اول و دوم، یک درصد رشد با مجموع ۴۵ هزار و ۵۳۶ نفر آموزش داشتیم.

طالبی یادآور شد: در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۸ نفر را آموزش دادیم که رشد ۳۹۰ درصدی داشتیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا