نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات باقیمانده گندم‌کاران کشور با تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها آغاز شد.

رحمت‌الله نوروزی اظهار داشت: طلب باقیمانده گندم‌کاران بابت تحویل محصول به دولت، ۵۳۰ هزار میلیارد ریال است که با هماهنگی رییس سازمان برنامه و بودجه، تا پایان مهر امسال این مطالبات پرداخت خواهد شد.

داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان گفته بود: تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که با تامین منابع موردنیاز، مطالبات آنان تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می‌شود.

به گفته منظور تاکنون هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

سال زراعی قبل حدود ۶ میلیون هکتار از زمین های زراعی کشور زیر کشت گندم شامل ۲ میلیون هکتار کشت آبی و چهار میلیون هکتار کشت دیم رفته بود.

هر ساله کشت گندم در فصل پاییز انجام می‌شود و اکنون کشاورزان استان های مستعد زراعت این محصول از جمله استان گلستان آماده فراهم کردن نهاده‌ها برای عملیات کاشت در سال زراعی جاری هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا