رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۲۱۴ هزار و ۴۳۶ سفر انجام شد که ۱۲۷ هزار و ۱۲۴ مورد آن توسط سواری صورت گرفته است.

قربانعلی روحی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه یکی از بررسی های مهم ما برای برنامه ریزی در استان، بررسی میزان تمایل هم استانی های عزیز برای استفاده از ناوگان های حمل و نقل است، اظهار کرد: نکته جالب این است که به دلیل تسریع زمان سفر، علاقه مردم طی سالیان اخیر برای استفاده از خودروی سواری بیشتر از ناوگان مینی بوس و اتوبوس است.

وی تعداد ناوگان حمل و نقل سواری استان گلستان را ۸۱۹ دستگاه اعلام کرد و افزود: مجموع مسافران جابه جا شده استان گلستان از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار نفر بوده که ۱۲۷ هزار و ۱۲۴ نفر آنها مربوط به ناوگان حمل و نقل سواری است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافری استان گلستان با تاکید بر اینکه ۶۵۱ مینی بوس با بیش از ۵۳ هزار سفر و جابه جایی ۷۳۶ هزار و ۹۸۳ مسافر در رتبه بعدی سفرهای درون و برون استانی این مدت جای دارد، خاطرنشان کرد: تعداد سفرهای اتوبوسی را هم ۳۳ هزار و ۹۴۲ سفر و مسافرین جابه جاشده را ۴۱۱ هزار و ۱۴۶ نفر بیان کرد و گفت که اتوبوس های فعال استان ۱۹۰ دستگاه هستند.

روحی با اشاره به وجود ۷ شرکت، پنج پایانه و دو هزار و ۷۶۵ راننده برای جابه‌جایی هم استانی‌ها، افزود: استان گلستان به دلیل تنوع اقوام ظرفیت گسترده ای برای ارتقای حمل و نقل مسافری دارد که نیازمند اطلاع رسانی و شناسایی آنها به علاقمندان سرمایه‌گذاری است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا