مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با ورود و استقرار سامانه بارشی در روزهای آخر هفته، ساکنان استان در روزهای منتهی به آخر سال علاوه بر کاهش ۶ درجه‌ای دما، هوایی بارانی و مه‌‎آلوده را تجربه خواهند کرد.

امان محمد کمالی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش‌یابی، آسمان گلستان تا ظهر آینده شنبه و در آستانه سال جدید نیمه ابری تا ابری همراه با مه و در بعضی ساعات با بارش باران است.

وی به شهروندان توصیه کرد در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی به دلیل احتمال طغیان رودخانه‌ها، از اتراق در حاشیه رودخانه های استان خودداری کرده و برای عبور از جاده های کوهستانی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: اثر مخاطره این سامانه بارشی لغزندگی جاده، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی محدود معابر است که احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و انجام تمهیدات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و دو گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا