مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در گلستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۶ درصد بیشتر است.

حمیدرضا مطیع اظهار کرد: در این مدت همچتین هفت هزار و ۵۳۰ واقعه فوت در گلستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج در گلستان به ثبت رسید، افزود: امسال واقعه ازدواج در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد کاهش داشت

به گفته مطیع سه هزار و ۸۶۷ مورد طلاق در ۹ ماهه امسال در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان تأکید کرد: تلاش ما پوشش کامل وقایع حیاتی استان است و گلستان در این شاخص در کشور وضعیت خوبی دارد.

مطیع با بیان اینکه ثبت درخواست تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود، گفت: در تأمین و تخصیص شناسنامه مشکلی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در صدور کارت هوشمند ملی ممکن است کمی تأخیر وجود داشته باشد اما همه تلاش ما انجام این خدمت در کوتاه‌ترین زمان است، گفت: واجدین شرایط کارت هوشمند ملی افراد بالای ۱۵ سال هستند و تعداد افراد واجد شرایط دریافت این خدمت در استان، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۷۹ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: درخواست صدور کارت هوشمند ملی برای یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۷۹ نفر به ثبت رسیده و براساس آن، ۹۹.۵ درصد پوشش کارت ملی برای افراد واجد شرایط در گلستان انجام شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا