فرماندار مینودشت گفت: جاده دسترسی اهالی ۱۰ روستای واقع در دهستان «قلعه قافه» و مسیر «ده چناشک» این شهرستان که بخشی از آن بر اثر سیل شب گذشته تخریب شد، همچنان بسته است.

فرامز دیلم کتولی گفت: مطابق برآورد کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مینودشت ترمیم موقت مسیر تخریب شده که نیاز به تعریض از سمت کوه دارد، دست کم به ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باتوجه به مسدود بودن راه دسترسی ۱۰ روستای دهستان قلعه قافه از سمت مینودشت اهالی این روستا‌ها بایستی برای آمدن به مرکز شهرستان مسافتی افزون بر ۲۰ کیلومتر را از سمت دوزین و گالیکش طی کنند.

دیلم کتولی همچنین از آبگرفتگی و ورود گل و لای به حدود ۱۰ خانه روستای «صفی آباد» و ۶ منزل مسکونی روستای «ده چناشک» مینودشت خبر داد و بیان کرد: عملیات امدادرسانی به صاحبان واحد‌های آسیب دیده توسط نیرو‌های امدادی بویژه جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

فرماندار مینودشت ادامه داد: جمعیت هلال احمر مینودشت برخی اقلام ضروری زندگی از جمله پتو و بسته غذایی ۷۲ ساعته بین خانوار‌های آسیب دیده توزیع کرد.

وی همچنین گفت: براثر بارش شدید باران ۱۶ آبان ماه جاری به برخی باغات و مزارع مینودشت خسارت وارد شد که کارشناسان دستگاه‌های متولی در حال برآورد آن هستند.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در جوار پارک ملی گلستان قرار دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان