معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در پنج نقطه مشخص شده سواحل این استان تاکید کرد.

سیدعلی مهاجر در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این استان، اظهار کرد: همچنان که در عرصه آرد و نان با هم‌افزایی و تمرکز توانستیم مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم، انتظار داریم تا بر همین اساس در همه عرصه‌ها، به ویژه ساماندهی سواحل استان به توفیقاتی نیز دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه مسوول اجرای برنامه‌های فرهنگی و متولی اصلی بحث ساماندهی سواحل، بسیج است و سایر نهادها، مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر بایستی برنامه‌های خود را با این نهاد هماهنگ کنند، تاکید کرد: عفاف و حجاب، گردشگری و نیز نشاط اجتماعی سه محور اصلی برنامه‌های ستاد ساماندهی سواحل با انجام ۳۶ برنامه است.

معاون سیاسی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: چند گانگی مدیریتی در اجرای چنین برنامه‌هایی خوب نیست و در بحث اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای، چنانچه دستگاهی بخواهد از این اعتبارات استفاده کند باید با هماهنگی بسیج باشد.

مهاجر خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن در آستانه ماه‌های محرم و صفر، متولیان امر باید برنامه‌های فرهنگی خود را بر محوریت این ایام قرار دهند.

استاندار گلستان تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب آسیب‌هایی که در برخی سواحل کشور وجود دارد در این استان مشاهده نمی‌شود، اما این آسیب‌ها در حال حرکت و نزدیک شدن به سواحل هست که بایستی به منظور جلوگیری از این موضوع برنامه‌هایی با محوریت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شود.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی، از پنج‌ نقطه مشخص شده توسط حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر فنی و متوالیان امر و با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به این بخش سه نقطه در اولویت اجرایی زیرساختی برای سال جاری قرار می گیرد و ۲ نقطه دیگر نیز برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: نقاط مشخص شده، پس از بحث و تبادل‌ نظر در بخش‌های مختلف مورد تایید قرار گرفته است.

سیدمهدی مهیایی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله زیرساخت و سازه سبک برای گردشگران هستیم، افزود: به همین منظور جلساتی را با سپاه استان و بنیاد تعاون بسیج نیز برگزار کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای بنیاد تعاون بسیج، موضوع سواحل، گردشگری و زیرساخت ها است که در این جلسه از تیم بنیاد تعاون دعوت شد تا هفته آینده برای تصمیم‌گیری نهایی به استان بیایند.

مهیایی بر اجرایی شدن طرح‌های در نظر گرفته شده تاکید کرد و یادآور شد: بایستی از ظرفیت های موجود برای ایجاد امکانات مناسب بهره لازم را ببریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا