معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان گفت: امسال ۴۱۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذار شده است.

علی رضا طاهری زاده معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان گفت: این واحد‌ها شامل تمام مددجویان اعم از خانواده‌های تک معلول و دو معلول شهری و روستایی، سرپرستان خانوار، طرح ایتام و طرح خادم شده است.

او افزود: همچنین از اول امسال تا پایان آبان مجوز واگذاری واحد مسکونی و خدمات معافیت‌ها درباره صدور پروانه‌های ساختمانی و انشعابات برای ۸۵۰ مددجو صادر شده است.

طاهری زاده با اشاره به کمک بلاعوض برای ساخت مسکن دو معلول گفت: مرحله اول اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ بود و در تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی مقرر شد مبلغ ۸۵ میلیون تومان بلاعوض به این مددجویان پرداخت شود.

او افزود: در این مرحله ۳۰۱ معلول روستایی دارای مسکن شدند.

طاهری زاده ادامه داد: در تفاهم نامه مرحله دومی که در پایان سال ۱۴۰۰ بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان بسته شد ۷۵ خانواده دو معلول شهری و روستایی تاییدیه نهایی برای ساخت مسکن را دریافت کردند.

او افزود: سقف مبلغ بلاعوض در مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان و در بخش شهری ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

طاهری زاده ادامه داد: امسال اعتبارات جذب شده کمک بلاعوض سازمان برای احداث، خرید، ودیعه و تعمیر مسکن در استان ۷۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

طاهری زاده ادامه داد: در بخش ودیعه مسکن هم امسال مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شد.

او گفت: این مبلغ برای شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر استان (گرگان و گنبدکاووس) مبلغ صدمیلیون تومان و برای شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر مبلغ ۸۰ میلیون تومان است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان