گنبدکاووس و شهرک صنعتی آن ظرفیت زیادی برای توسعه دارد که باید از آن بالاخص حوزه سرمایه گذاران و نیکوکاران با اعتماد سازی، استفاده بیشتری شود.

فرماندار گنبدکاووس در جلسه هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گنبدکاووس با مدیران دستگاه‌های متولی با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی گلستان و نیز نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری جذب و تخصیص اعتبارات گفت: در سفر شهریور پارسال “علی نیک‌زاد” نائب رییس اول مجلس اعتبارات خوبی برای راه های روستایی گنبدکاووس اختصاصی یافت که درحال هزینه شدن است.

مهدی دهرویه افزود: گنبدکاووس و شهرک صنعتی آن ظرفیت زیادی برای توسعه دارد که باید از آن بالاخص حوزه سرمایه گذاران و نیکوکاران با اعتماد سازی، استفاده بیشتری شود.

وی اضافه کرد: مسیر گنبدکاووس برای تحول هموار است و همه بایستی دست در دست هم دهیم و با پیگیری‌های لازم در جذب منابع و اعتبارات ملی و استان و نیز جلب مشارکت‌ بخش خصوصی این شهرستان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

دهرویه ادامه داد: تمامی مطالبات و مشکلات واحدهای تولیدی گنبدکاووس که در این نشست مطرح شد، پیگیری می‌شود ضمن اینکه یک جلسه کمیته رفع موانع تولید شهرستان نیز با حضور مدیران استانی در شهرک صنعتی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در راستای شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید و رفع مشکلات آنها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و انعطاف و تسهیل آن به نفع تولید کنندگان، به رشد تولید و ایجاد اشتغال کمک زیادی می‌کند.

امانقلی شادمهر افزود: ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان درشرق این استان مستقر است اما یک شعبه یا باجه ارزی یا ریالی ویژه صنعت و معدن در این منطقه نداریم و تولید کنندگان مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های زمین ۶۵ هکتاری الحاقی به شهرک صنعتی گنبدکاووس و واگذاری آن به سرمایه گذاران، خواستار اختصاص ۱۰ هکتار از این اراضی به کارگاه‌های کوچک تولیدی در قطعات ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر مربعی با قیمت مناسب شد.
شادمهر با قدردانی از تلاش‌های اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، از نیاز ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی اصلی و روستایی گنبدکاووس به آسفالت یا روکش آن خبر داد و اضافه کرد: به سبب برخی کم توجهی‌ها در گذشته، وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان مناسب نیست و باید عقب ماندگی‌ها جبران شود.

دراین جلسه برخی مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس هم به نمایندگی برخی مسائل و مشکلات خود و این شهرک از جمله مسائل بانکی، تامین اجتماعی، تسریع در پرداخت تسهیلات، تامین برق و آب پایدار، رفع معضل تصفیه فاضلاب، روشنایی و آسفالت معابر آن پرداختند.

  • منبع خبر : روابط عمومی استانداری گلستان