مدیر کل فرودگاه‌های گلستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری و توانمندی سرمایه گذاران این استان، گفت: راه اندازی ایرلاین بومی بهره‌گیری از جاذبه های گلستان را افزایش می دهد.

علی متانت شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت گردشگری گلستان با حضور فعالان اقتصادی اظهارکرد: در حالی که استان های پیرامونی ما ظرفیت ها و پتانسیل های کمتری نسبت به استان گلستان دارند شاهد فعالیت ایرلاین های خصوصی هستیم ولی در گلستان از این فرصت غفلت شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان افزود: در صورت رغبت سرمایه گذاران با خرید هر فروند هواپیمای بزرگ پیکر، با آورده اولیه پنج میلیون دلاری می تواند به دامنه سود مطلوبی دست یافت، به نحوی که در دوره بازگشت دو ساله این سرمایه گذاری قابل برگشت است.

وی توضیح داد: هر هواپیما بزرگ با متوسط صندلی ۱۴۰ صندلی و متوسط هشت پرواز توان خدمت رسانی به هزار مسافر در خطوط پروازی داخلی را دارد که با بلیط حدود یک میلیون تومانی می تواند شرایط خوبی برای سرمایه گذار ایجاد کند.

متانت گفت: در صورتی که سرمایه گذاران تمایل داشته باشند، امکان سرمایه گذاری در هواپیماهای کوچک چثه با بازگشت سرمایه چهار ساله هم فراهم است.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان افزود: باتوجه به برگشت سود در بخش هوانوردی و ظرفیت توریسم در استان، این سرمایه‌گذاری مقرون به‌صرفه است.

متانت بیان کرد: فرودگاه گرگان دارای بهترین زیرساخت و موقعیت جغرافیایی در کشور است و شرکت‌های هواپیمایی از این فرصت برای برقراری خطوط پروازی به داخل و خارج کشور استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر