نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن چهار پروژه زیرساختی این شهرستان شامل "احداث راه آهن اینچه برون- گنبد، آزادشهر- شاهرود، احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت" در پیوست ۲۰ قانون بودجه‌ امسال خبر داد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن چهار پروژه زیرساختی این شهرستان شامل “احداث راه آهن اینچه برون- گنبد، آزادشهر- شاهرود، احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت” در پیوست ۲۰ قانون بودجه‌ امسال خبر داد.

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم شریف گنبد و داشلی برون در مجلس:

از این پس این پروژه‌ها دارای ردیف بودجه ملی شده و هرسال برای آنها تا زمان تکمیل و بهره‌برداری اعتبار پیش بینی می‌شود.

طرح مطالعات راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود توسط درحال انجام است و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی این طرح زیرساختی به‌عنوان بهترین مسیر اتصال به کریدور شمال به جنوب و مورد تایید استاندار گلستان، مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادوار گذشته این استان شمالی است آغاز خواهد شد.

احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس نیز که به خاطر مشکل تامین‌نشدن زمین تاکنون اجرایی نشده، بزودی با تحویل زمین توسط شهرداری و بنیاد علوی، عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس که به افزون بر یک میلیون نفر از اهالی شرق استان گلستان خدمات درمانی می‌دهد، با آموزشی‌شدن چهار بیمارستان دولتی که از مهرماه امسال دانشجو پذیرش خواهند کرد، نهایی شده و در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

اعتبارات ملی خوبی برای تکمیل جاده نفت که مجوز ماده ۲۳ آن نیز اخذ شده، اختصاص یافته است.

هم اکنون عملیات فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد اینچه برون درحال انجام است و پس از آن اراضی جهت سرمایه‌گذاری افراد واگذار و در ادامه عملیات ایجاد زیرساخت‌ها انجام خواهد شد.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون درحوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد و با معافیت‌های مالیاتی که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پیش بینی شده و نیز آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی، منطقه آزاد اینچه‌برون ظرف ۵ یا ۶ سال آینده رشد و شکوفایی خاصی در بین سایر مناطق آزاد کشور پیدا خواهد کرد.

از خبرنگاران ارزشمند گنبدکاووس درخواست می کنم تا به نماینده در پیگیری مطالبات مردم و رفع کمبودهای زیرساختی کمک کنند.