شهردار گنبدکاووس با اشاره به نامه ارسالی وزارت کشور مبنی بر رفع سه نقطه حادثه‌خیز در این شهر، گفت: برای اصلاح آنها قرارداد مطالعات منعقد و طرح اجرایی آن تهیه شده که پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان عملیاتی می‌شود.

سیدعلی‌اصغر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نقاط حادثه‌خیز شامل خیابان طالقانی تقاطع شکوفه (کارخانه یخ)، دوربرگردان‌ صیاد شیرازی و بریدگی پمپ بنزین خروجی شهر به سمت آزادشهر است که به‌جای بریدگی پمپ بنزین دوربرگردان یوترن طراحی شده و که روبروی اداره غله احداث می‌شود.

وی افزود: پیش از این نیز وزارت کشور از طریق دفتر فنی استانداری گلستان ۹ نقطه حادثه‌خیز در شهر گنبدکاووس را معرفی کرده بود که در ۲ سال گذشته توسط شهرداری اصلاح و ساماندهی شده است.

به گفته وی، شهرداری گنبدکاووس بر حسب نیاز و اعلام کارشناسان حوزه ترافیک شهری چه در سال‌های گذشته و چه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نقاط حادثه‌خیز این شهر را با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت‌گاه و اصلاح معابر ایمن‌سازی کرده است.

وی بیان کرد: گنبدکاووس یکی از بزرگترین شهرهای شرق کشور در مباحث ترافیکی مشکلاتی مخصوص به خود را دارد که شهرداری برای حل این مشکلات تمرکز خود را بر روی اصلاح هندسی، ساماندهی تقاطع‌ها و پارکینگ‌ها قرار داده است.

شهردار گنبدکاووس افزود: طرح مطالعاتی ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان امام علی(ع)، میدان بسیج و دوربرگردان غیرهمسطح بلوار صیاد شیرازی با قرارداد ۱۵ میلیارد ریالی در دست انجام قرار دارد.

موسوی ابراز امیدواری کرد عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان امام علی(ع) که در مرحله طراحی سازه‌ای قرار دارد تا دهه فجر امسال آغاز شود.

وی افزود: عملیات مطالعات طرح ترافیکی گنبدکاووس توسط مشاور رو به پایان است و امیدواریم تا یک ماه آینده این مطالعات برای تصویب در مراجع بالادستی به شهرداری تحویل شود.

موسوی بیان کرد: همچنین ایمن‌سازی معابر و تقاطع‌ها، اجرای رنگ‌آمیزی ترافیک، نصب چشم گربه‌ای و استوانه‌ ترافیکی، نصب تابلو علائم، اجرای چراغ راهنمایی و رانندگی و نصب دوربین‌های ترافیکی نظارتی از جمله اقدامات انجام شده در سطح شهر گنبدکاووس در بحث حل مشکلات ترافیکی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش بار ترافیکی میدان بسیج گنبدکاووس بازگشایی معبر ورودی روستای «تقی‌آباد» در کمربندی صیاد شیرازی است که به‌زودی انجام می‌شود.

شهردار گنبدکاووس با اشاره به ۲ پارکینگ ساخته شده در «خیابان دانش و خیام» که افتتاح آنها حجم خودروهای پارک شده را کاهش می‌دهد، گفت: پارکینگ «خیابان خیام» نقص جزیی دارد که در حال برطرف شده است تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد و همچنین درگیر دعوای مطرح شده در بحث سازه‌ای «پارکینگ دانش» هستیم و سرمایه‌گذاری هم برای ساخت پارکینگ در «خیابان حافظ» اعلام آمادگی کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا