طرح مطالعات ایجاد سایت زباله صنعتی با موافقت و تصویب شورای برنامه ریزی استان، توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام و به تایید رسیده است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه مدیریت پسماند که با حضور آخوند هوشمند امام جمعه اهل سنت و جوامع محلی داشلی برون این شهرستان برگزار شد گفت: طرح مطالعات ایجاد سایت زباله صنعتی با موافقت و تصویب شورای برنامه ریزی استان، توسط دانشگاه صنعتی شاهرود و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام و به تایید رسیده است.

مهدی دهرویه افزود: هم اکنون برخی زیرساخت‌ها از جمله ایجاد جاده دسترسی، دیگر زیرساخت ها در محل مورد نظر مهیا است.

وی گفت: قرار است زباله‌های صنعتی که حدود ۱۵۰ تن است، به صورت ترکیبی در این عرصه دفع و بازیافت شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان احداث این مجموعه بازیافت پسماند صنعتی مشکل زیست محیطی ندارد و حدود آن رعایت شده است.

وی با استماع نظرات نمایندگان جوامع محلی افزود: در صورت تمایل معتمدین بخش داشلی برون بازدیدی از سایت زباله در استان سمنان داشته باشند و بعد از اقناع جوامع محلی این طرح اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه نیز هدف از این جلسه را رفع دغدغه مندی جوامع محلی در اجرای طرح پسماند اعلام کرد وافزود: سایت پسماند صنعتی گلستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار از اراضی کم بازده بخش داشلی برون گنبدکاووس که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آن را تحویل داده، احداث خواهد شد.

حمید گوگلانی با اشاره به لزوم دفع بهداشتی زباله هاب عفونی مطب ها و مراکز درمانی شهر همانند بیمارستانها و دفع بهداشتی کلینیک های دامپزشکی نیز افزود: مدیریت پسماند شامل فرایند تولید زباله تا دفع نهایی آن است که در سلامت مردم تاثیر دارد.

وی افزود: لازم است جلسه ای مشترک با نظام پزشکی و شرکت جمع آوری زباله های عفونی مراکز درمانی و مطب ها برگزار شود و مسائل مربوط دفع بهداشتی زباله‌های مراکز درمانی و مطبها بررسی و حل شود.

در این جلسه هر یک از اعضا به بیان نظرات خود در خصوص مدیریت پسماند پرداختند.

  • نویسنده : فریدون قارئی