مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: از سال ۱۴۰۱ آغاز اجرای طرح راه اندازی پنل‌های خورشیدی در استان تا کنون، بیش از چهارصد پنل برای جامعه هدف این نهاد به بهره برداری رسیده است.

عیسی بابایی افزود: با اجرای این طرح برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ۵/۴ تا ۵ میلیون تومان دریک دوره، درآمدزایی خواهد داشت.

بابایی با بیان اینکه روستا‌های قراول تپه گنبدکاووس، دشت حلقه مینودشت و وحدت آق قلا، بیشترین متقاضی این طرح را داشته اند، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۲۶۹ پنل با بیش از ۳۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است.

او اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، تعداد پنل‌های خورشیدی وارد مدار شده در استان به ۶۰۰ طرح افزایش افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: این دستگاه‌ها با توجه به نوع و میزان تابش نور خورشید در منطقه موردنظر، بر بام منازل نصب می‌شود تا با فروش برق تولیدی آن به شرکت برق، منبع درآمدی برای صاحب‌خانه باشد.

بابایی با اعلام آمادگی کمیته امداد برای اجرای طرح نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی در قالب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین ۵ دهک اول جامعه، افزود: تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه و مبلغی نیز با مشارکت خیران به صورت بلاعوض برای اجرای این طرح به متقاضیان دارای شرایط، پرداخت می‌شود.

او افزود: شرکت برق، تا ۲۰ سال خرید برق تولیدی را تضمین می‌کند و به این ترتیب از این محل، اقساط وام پرداخت شده و هم به توانمندسازی خانوار‌های کم درآمد کمک می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان