معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: ارزش کمک های کردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری شده در مجموع نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که نیمی از آن از محل مراکز نیکوکاری است.

حبیب الله آسوده عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: رویکرد جدید کمیته امداد، توانمندسازی نیازمندان توسط مردم است و با ایجاد نهادی مردمی مانند مراکز نیکوکاری این طرح را دنبال می‌کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: هم اکنون حدود ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعالیت کرده که مسجدمحور و محله محور و امام جماعت محور هستند و ۵۰ درصد مشارکت‌های مردمی طی سال مربوط به این مجموعه‌ها است.

وی بیان کرد: طرح توانمندسازی مددجویان با استفاده از توان مردمی را از مراکز نیکوکاری استان گلستان آغاز کرده‌ایم.

آسوده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال تا کنون ارزش خدمات مردم به مردم در مجموع نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که نیمی از آن از محل مراکز نیکوکاری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمک‌های جمع آوری شده، در حوزه‌های درمان، تحصیل، تأمین لوازم منزل نیازمندان هزینه می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر کمیته امداد، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده، ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو را تحت پوشش خود دارد و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده نیز از سوی مراکز نیکوکاری حمایت می‌شوند.

وی گفت: تعهد امسال ما برای اشتغالزایی، نزدیک به ۵۰۰ هزار شغل است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر