رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا امروز هشتم فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۶ نفر براثر تصادفات جان‌شان را از دست داده‌اند این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

محمود شهرکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا امروز هشتم فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۶ نفر بر اثر حوادث رانندگی و تصادف جان خود را از دست داده‌اند در حالی که آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ نفر در سطح استان بود که امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمارهای موجود نشان می‌دهد که به دلیل اقدامات خوب در برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز، حضور پلیس و ماموران راهداری در سطح راه‌های مواصلاتی وضعیت خوبی در سطح جاده‌های استان نسبت به سال گذشته ایجاد شده است، تصریح کرد: میزان تردد در سطح جاده‌های گلستان در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۴ درصد بیشتر شده است.

وی بیان کرد: بیشترین علت تصادفات رخ داده در جاده‌ای گلستان توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ از خط وسط در مسیرهای تردد بوده است.

رییس پلیس فرماندهی انتظامی گلستان گفت: متاسفانه در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که ۹۰ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی جاده‌های استان، از اهالی و ساکنان و در واقع بومی این استان بودند.

شهرکی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که هفت نفر از این جان‌باختگان معادل ۴۴ درصد کل فوت‌شدگان، عابرین پیاده هستند.

وی از عموم مردم و مسافرین و با توجه به آمارهای موجود، از رانندگان بومی خواست تا در هنگام رانندگی نکات ایمنی را رعایت کرده و با همکاران ما همکاری لازم را به منظور داشتن سفری ایمن، آرام، بانشاط و باخاطره داشته باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا