رئیس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است

سرهنگ سعید تجری گفت: اخیرا شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است و خواهان پیگیری موضوع شد.

او افزود: شهروند گرگانی اینگونه اعلام کرد “در شرایطی که کارت بانکی را در اختیار دارم، اما از حسابم برداشت غیرمجاز صورت گرفته است”.

سرهنگ تجری گفت: در بررسی فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، شاکیه که خود دستفروش است وقتی برای خرید از یک فروشنده دوره گرد با لوازم قیمت پایین، کارت را در اختیار این فروشنده قرار داده بود، در دام اسکیمر گرفتار شده و آن فرد ضمن کپی کردن داده‌های کارت بانکی و دسترسی به حساب وی، اقدام به خرید از یک طلافروشی به مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال کرده است.

این مقام انتظامی یادآور شد: در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان، نهایتا متهم شناسایی و پس از ردیابی تراکنش‌های بانکی، حساب مقصد وجوه سرقتی مسدود و مبالغ برداشت شده به حساب شاکی عودت داده شد.

تجری بیان کرد: شهروندان به افراد ناشناس و فروشندگان دوره گرد اعتماد نکنند و در هنگام خرید حتما رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و پیشنهاد می‌شود از کارتی با حداقل موجودی برای خرید‌های جزئی و بین راهی استفاده کنند.

او افزود: رمز کارت بانکی را بر روی کارت ننویسید و از اطلاعات حساب و کارت بانکی خود بخوبی مراقبت کنید و کارت را در اختیار غریبه‌ها یا افراد نامطمئن قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست: در صورتی که در خارج از زمان اداری مورد کلاهبرداری واقع شدند و مستند قابل قبولی داشتند، با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند تا همکاران ما در اسرع وقت اقدامات قانونی را انجام و فرد مالباخته در روز کاری بعد، اقدامات قضائی را انجام دهند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان