کشاورزانی که تا اول خرداد ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل دادند مطالبات آنها پرداخت شده و بقیه نیز با توجه به اعتبارات خوبی که دولت در این زمینه تامین کرده و به زودی پرداخت می‌شود.

محمدرضا افشار با اشاره به ادامه خرید محصولات گندم کشاورزان گلستانی اظهار داشت: کشاورزان گلستانی تاکنون ۴۴۰ هزار تن گندم تحویل داده‌اند که تا این لحظه رکورد سال گذشته شکسته شده است.

وی افزود: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم در استان تا دوازدهم خردادماه سال جاری این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان خریداری شده است. این میزان گندم در ۹۰ مرکز خرید تضمینی با قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ هزار تومان خریداری شده است.

افشار با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران، افزود: کشاورزانی که تا اول خرداد ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل دادند مطالبات آنها پرداخت شده و بقیه نیز با توجه به اعتبارات خوبی که دولت در این زمینه تامین کرده و به زودی پرداخت می‌شود.

وی گفت: با آغاز فصل برداشت گندم مراکز خرید گندم در استان فعالیت خود را آغاز کردند که امسال ۹۰ مرکز مهیا شده که به مرور زمان فعال می‌شود.امسال قیمت خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین شده که این میزان پارسال ۷۵ ریال به‌ازای هر کیلوگرم بود.

  • منبع خبر : تسنیم