نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به «نفت» این شهرستان در قالب اعتبارات متمّم سفر ۱۳ اسفند سال گذشته رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان تصویب شد.

امانقلیچ شادمهر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با دستور «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور قرار است این میزان اعتبار برای تکمیل جاده تزانزیتی «نفت» گنبدکاووس از طرق سازمان برنامه و بودجه تخصیص یابد.

شادمهر اضافه کرد: منتظر ابلاغ اعتبارات مصوب شده جاده تزانزیتی «نفت» این شهرستان از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم تا ادامه عملیات تکمیل این جاده مهم مواصلاتی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی احداث جاده موسوم به نفت گنبدکاووس قبل پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده بود اما به دلائلی متوقف شد.

شادمهر گفت: از حدود ۴۵ کیلومتر طول این جاده ترانزیتی که فاصله گنبدکاووس تا مرز و گمرک «اینچه‌برون» را ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، ۱۵ کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات مصوب برای جاده «نفت» گنبدکاووس، زیرسازی و آسفالت این محور تا محدود روستای «آراقویی» انجام شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا