مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از وجود ۹۹ کلاس درس کانکسی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی این استان خبر داد و گفت: جمع آوری مدارس کانکسی مستقل بجز مدارس عشایری و فصلی، در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس گلستان قرار دارد.

وحید فراهی افزود: از مجموع مدارس کانکسی گلستان، ۱۱ کانکس در قالب مدرسه مستقل و بقیه در قالب کلاس الحاقی در مدارس مورد استفاده قرار دارند.

وی اضافه کرد: این اداره کل در قالب طرح شهید “پناهی” و ساخت مدرسه جایگزین نسبت به جمع آوری مدارس مستقل کانکسی اقدام می‌کند.

فراهی ادامه داد: کار ساخت هفت مدرسه جایگزین مدارس مستقل کانکسی در گلستان درحال انجام است و تا مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: تعیین اولویت ساخت مدرسه جایگزین مدارس مستقل کانکسی توسط مدیریت آموزش و پرورش و کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مشخص می‌شود و اداره کل نوسازی مدارس گلستان نقشی در آن ندارد.

فراهی اضافه کرد: این اداره کل پس از تعیین اولویت ساخت مدرسه جایگزین مدارس مستقل کانکسی در شهرستان‌ها نسبت به تامین اعتبار و ساخت آن مشارکت خواهد داشت.

وی گفت: گلستان در کنار مدارس کانکسی، مدارس تخریبی و فرسوده قابل توجهی نیز دارد که مطابق اولویت‌بندی های انجام شده در هر یک از ۱۴ شهرستان استان، به مرور نوسازی می‌شوند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر ۴۰۲ هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در ۳ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی با ۱۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا