رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: مالکان ۱۳۴ راس اسب از سه نژاد "ترکمن، تروبرد و دوخون" برای شرکت در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان در فصل جدید نام‌نویسی کردند.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برای روزهای نخست و دوم هفته اول این رخداد ورزشی که قرار است ۱۹ و ۲۰ آبان در ۱۲ کورس به مسافت‌های هزار و هزار و ۲۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، ۵ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است که به صاحبان اسب‌های برنده اهدا خواهد شد.

وی افزود: در روز نخست این مسابقات که در ۶ کورس شامل پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود، ۶۷ راس اسب از سه نژاد ترکمن، تروبرد و دوخون با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته اول ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۲۰ آبان با شرکت ۶۷ راس اسب در ۶ کورس شامل پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته نخست این رخداد ورزشی ۳ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه فصل جدید (۱۴۰۱) گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا