رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گلستان گفت: روزانه حدود ۶۰ مزاحم تلفنی، بخشی از وقت مفید اپراتورهای این مرکز را گرفته و مانعی جدی برای امدادرسانی درست به مصدومان هستند.

محمدجواد مقسمی در نشست خبری اظهار کرد: در فصل بهار امسال بیش از پنج هزار تماس تلفنی مزاحم به شماره ۱۱۵ ثبت شد که طبق بررسی‌ها، ۹۹ درصد آنان نوجوان و جوان هستند.

وی بیان کرد: برخی از این مزاحمان حتی پا را از آزار عادی فراتر گذاشته و در روز چند نوبت اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کنند.

بخشی از وقت اورژانس گلستان با روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحم به‌هدر می‌رود

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گلستان گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ تماس با مرکز ۱۱۵ گرفته شده که ۲۹ هزار و ۴۳۶ تماس به ماموریت منجر شد که ۱۵هزار و ۱۶۰ مورد شهری و بقیه ماموریت‌های جاده‌ای بود.

مقسمی بیان کرد: در این مدت ۲۶ ماموریت توسط بالگرد امداد هوایی و ۲۲۰ ماموریت هم توسط چهار دستگاه موتورلانس انجام شد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گلستان گفت: ارائه خدمات در ساختمان فعلی اورژانس استان دشوار است که با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته یک زمین در میدان بسیج گرگان اهدا شد که نامه انتقال آن هفته گذشته تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان گردید.

مقسمی اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه اجرای این طرح در نظر گرفته و دانشگاه علوم پزشکی استان متعهد شد طی مدت ۲ سال این ساختمان را احداث کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا