نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش و اقدامات دولت سیزدهم برای آماده کردن زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون این شهرستان مرزی، گفت: راه‌اندازی این منطقه تجاری در واقع مرکز مهم و چک سفید توسعه همه جانبه استان گلستان است.

امانقلیچ شادمهر عصر جمعه در جلسه مشترک شورای اداری گلستان و گنبدکاووس که با حضور استاندار، معاونان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، افزود: دولت در سکوت خبری اقدامات خوبی را طی ۲ سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون انجام داده و بدون تردید این منطقه جذابیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم همچنین در مدت زمان عمر خود برخی پروژه های راکد و فراموش شده در ادوار گذشته مانند احیای خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان، فاضلاب شهر گنبدکاووس، نیروگاه برق علی آباد و تعیین تکلیف زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان مرزی را انجام داده که این خدمات قابل تقدیر است.

شادمهر ادامه داد: با وجود همه اقدامات انجام شده اما به سبب عقب ماندگی‌های زیرساختی گنبدکاووس و استان گلستان از ادوار گذشته، همچنان نیاز ویژه به حمایت های دولت داریم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور به گلستان سهم اعتباری بیشتری به این شهرستان که یک چهارم جمعیت گلستان را دارد، اختصاص یابد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این جلسه بر لزوم خدمت بیشتر مسوولان به مردم تاکید کرد و گفت: فرصت مسوولیت که یک امانت الهی است، بهترین زمان برای خدمت است که مسوولان باید قدر آن را بدانند.

آخوند “عبدالباسط نوریزاد” همچنین به توطئه دشمنان برای برهم زدن وحدت و ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب اشاره کرد و افزود: در سایه وحدت و اتحاد مردم و مسوولان و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب توطئه تفرقه افکانه دشمنان خنثی می شود.

حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی، بر لزوم حمایت از موکب های ایرانی در ارایه خدمات به زائران اباعبدالحسین(ع) تاکید کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدمات انجام شده طی ۲ سال گذشته در بخش‌های گوناگون این شهرستان، تاکید کرد: بررسی اقدامات انجام شده در گنبدکاووس بیانگر رشد شاخص ها است.

مهدی دهرویه افزود: دولت سیزدهم و مدیران استانی گلستان و گنبدکاووس در راستای ۲ راهبرد “عدالت و پیشرفت” تلاش خود را برای مبارزه با رانت و فساد باندهای قدرت و ثروت و توزیع عادلانه امکانات برای پیشرفت همه جانبه و متوازن بکار گرفته اند.