معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با اجرای طرح رصد و ثبت پل‌ها و آبروها در طول راه ها، تعداد پل‌ها و آبروهای موجود در گلستان ۶ هزار و ۶۱ فقره اعلام شد.

غلامرضا بیکی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح برداشت مشخصات پل‌ها و آبروها از پاییز ۱۴۰۰ در سطح کشور آغاز شده تا کمیت و کیفیت و چگونگی و وضعیت پل‌ها و پروژه‌های مرتبط با آنها از نظر نوع خرابی شناسایی و ارزیابی شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با اجرای این طرح، تعداد پل‌ها و آبروهای موجود در سطح راه های استان ۶ هزار و ۶۱ فقره اعلام شد.

وی ادامه داد: کارشناسان مرتبط پس از برداشت مشخصات فنی ابنیه فنی محورها شامل طول و عرض و ارتفاع و نوع خرابی پل‌ها و آبروها؛ آن ها را در سامانه BMS که مربوط به این کار است بارگذاری می‌کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور؛ پل‌ها و آبروها رتبه بندی و شناسنامه دار و سلامت آنها مشخص شود.

به گفته بیکی، پس از اعلام درصد خرابی پل‌ها و آبروها، اعتبارات مورد نظر برای بازسازی و تعمیر و نگهداری آنها توسط نرم افزار مذکور و از سوی سازمان در چارچوب اعتبارات و سهم استانی ابلاغ می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان توضیح داد که تعداد پل هایی که در مواقع بحران و بارش دچار مشکل می شود باید توسط آب منطقه ای اعلام شود.

وی اضافه کرد: این مشکلات با همکاری بین دستگاهی مرتفع خواهد شد به عنوان مثال پل نوکنده همواره هنگام بارش دچار انسداد می شد که با احداث سرشاخه گیر در بالادست توسط منابع طبیعی این مشکل برطرف شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر