یکی از کارهای برجسته و خوب شهرداری گنبدکاووس در سالهای اخیر احداث جاده سلامت بوده که با استقبال گسترده همشهریان گنبدی مواجه شده است.

فریدون قارئی، پایگاه اخبار گنبد: یکی از کارهای برجسته و خوب شهرداری گنبدکاووس در سالهای اخیر احداث جاده سلامت بوده که با استقبال گسترده همشهریان گنبدی مواجه شده است.

این مسیر پتانسیل بالایی برای فعالیت‌های ورزشی دارد ولی متاسفانه بارها مشاهده شده که از این مسیر (خصوصا مسیر آسفالت) برای دوچرخه سواری و اغلب با سرعت بالا استفاده می‌شود!

از آنجایی که این مسیر جهت پیاده‌روی و دویدن در نظر گرفته شده، عابرین توقع حضور دوچرخه و بعضا موتور سیکلت را در این مسیر ندارند.

دوچرخه سوارانی که با سرعت زیاد از کنار عابرین گذر میکنن هر لحظه امکان از دست دادن کنترل و برخورد با عابرین را دارند که متاسفانه بنده چندین بار شاهد این اتفاق بودم. دوچرخه سواری در این مسیر حتی با سرعت بسیار کم نیز تهدیدی جدی برای کودکان، افراد مسن و خانم های باردار است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنم شهرداری محترم گنبدکاووس حداقل یکی از این چند مسیر را به تردد دوچرخه و اسکیت اختصاص دهد و در دیگر مسیر ها موانعی برای جلوگیری از عبور دوچرخه و موتورسیکلت قرار دهد.

جاده سلامت، مسیر پیاده روی یا پیست دوچرخه سواری؟!

جاده سلامت، مسیر پیاده روی یا پیست دوچرخه سواری؟!

  • نویسنده : فریدون قارئی