سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از ابتدای اجرای طرح کشت قراردادی در سال زراعی جاری (پنجم آذرماه) تاکنون ۱۰۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیرپوشش کشت قراردادی گندم رفت.

روح‌الله مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار جمهوری اسلامی اظهار کرد: از این سطح زیر پوشش کشت قراردادی، ۵۸ هزار هکتار توسط مدیریت تعاون روستایی استان به عنوان مباشر و بقیه توسط اداره‌کل غله انجام شده است.

مطابق داده‌های آماری وزارت جهادکشاورزی، گلستان در اجرای طرح کشت قراردادی گندم در رتبه اول کشور ایستاده است.

مهری یادآور شد: در سال زراعی جاری برای پوشش کشت قراردادی گندم در گلستان ۲۹۲ هزار هکتار ابلاغ شده که از این سطح، ۸۳ هزار هکتار زمین آبی و ۲۰۹ هزار هکتار دیگر دیم است.

وی افزود: بهره‌برداران کشت گندم در گلستان می‌توانند برای برخورداری از مزایای کشت قراردادی این محصول به مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده و از کارشناسان برای ثبت نام راهنمایی دریافت کنند.

به گفته وی پوشش بیمه زمین زیرکشت طرح و دریافت هزینه آن در زمان تحویل محصول و لحاظ ۲۰ درصد تخفیف، پرداخت ۱.۵ میلیون ریال بابت تحویل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی دولتی در قالب بسته تشویقی از جمله مزایای طرح کشت قراردادی گندم در سال زراعی و حمایت از بهره‌برداران استان است.

بهره‌برداران گلستان سال زراعی قبل ۵۵۰ هزار تُن گندم تولیدی خود را به دولت فروختند.

در استان گلستان هرساله نزدیک به ۴۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا