به گفته سرهنگ پرسا در همان بازه زمانی افراد دیگری نیز مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان در همین منطقه از استان شدند.

رئیس پلیس فتای گلستان از دستگیری ۶ کلاهبردار که با روش اسکیمینگ اطلاعات کارت بانکی مالباختگان را سرقت، سپس اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: پس از وصول مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او می گوید: در بررسی صورت گرفته و اظهارات شاکی پرونده، مشخص شد سودجویان پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی شاکی، اقدام به برداشت از حساب این شهروند کرده بودند.

به گفته سرهنگ پرسا در همان بازه زمانی افراد دیگری نیز مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان در همین منطقه از استان شدند.

او گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد این شهروندان در دام سودجویانی افتاده اند که از طریق اسکیمینگ و با ترفند فروش میوه، اقدام به سرقت موجودی حساب آن‌ها به مبلغ حدود دو میلیارد ریال کرده اند.

سرهنگ پرسا گفت: سارقان که به عنوان فروشنده دوره گرد و در حاشیه جاده اقدام به فروش میوه می‌کردند با روش اسکیمینگ اطلاعات کارت بانکی مالباختگان را سرقت، سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۵ شهروند کرده بودند.

او گفت: با تکمیل تحقیقات و اشراف اطلاعاتی، ۶ نفر از متهمان این پرونده‌ها شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان برای جلوگیری از افتادن در دام اسکیمر‌ها به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت بانکی را خودتان در دستگاه کارتخوان وارد کنید و به فروشنده‌های دوره گرد و سیار که محصولات با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار را تبلیغ می‌کنند، اعتماد نکنید.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران