معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ معلم در استان‌ها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند که ۲۱۰ نفر آنان اهل استان گلستان بودند.

قاسم احمدی لاشکی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه گلستان افزود: ۲۰ نفر از معلمان نمونه گلستان در دیدار با رهبر معظم انقلاب حضور داشتند.

وی بر ضرورت ارتقای جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد.

احمدی لاشکی افزود: با علم دیروز، نمی‌توان کودک را برای فردا تربیت کرد و باید با مجهزشدن به علم روز نسل آینده را آماده انجام خدمت به کشور کرد.

وی گفت: معلمان مجهز به سلاح ایمان و علم، در تربیت نسل آینده متعهد هستند و در انجام وظایف اخلاق و انسانیت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

احمدی لاشکی افزود: معلمان باید با زبان کودکانه به تربیت دانش آموزان بپردازند و در کنار آن وقار و متانت خود را هم حفظ کنند.

استاندار گلستان هم در این آیین گفت: منزلت و جایگاه معنوی معلمان در همه عرصه‌ها باید مورد توجه باشد و رفع نیازهای اساسی آن ها در دستور کار قرار بگیرد.

علی‌محمد زنگانه افزود: از طرف دیگر، اولویت نظام آموزش و پرورش هم باید آموزش زودهنگام را در راس قرار وظایف خود قرار دهد.

وی با تقدیر از توجه ویژه دولت سیزدهم به رفع نیازهای آموزشی گلستان تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ پروژه درون مدرسه‌ای در استان اجرا می‌شود اما سهم ۲۴ استان‌ دیگر از این طرح در مجموع ۷۰ پروژه ورزشی است.

وی افزود: در دولت سیزدهم افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در تجهیز توسعه، نوسازی و احداث مدارس گلستان انجام شد و برخی تعهدات سال‌های قبل هم با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی سفر رییس جموهر به استان محقق شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این مراسم گفت: جایگاه و منزلت والای معلم باید به خوبی شناسانده شود.پ

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی خطاب به معلمان گفت: در مقابل کسانی که آموزش می‌دهید و کسانی که از آنها آموزش می‌بینید باید نرم و منعطف بود و شاگرد و معلم در مقابل یکدیگر باید متواضع باشند.

وی اظهار کرد: معلمان در کلاس‌های خود باید مهربان، متواضع باشند تا فرصت تعامل با دانش آموزان و نزدیکی بیشتر با آنان را به دست بیاورند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا