رییس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری سه نفر از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک در استان به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

حیدر آسیابی اظهارکرد: این افراد برای ارائه تصویر اسناد قدیمی یک زمین ۲ هزار متری در بلوار ناهارخوران گرگان به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان که یکی از مناطق گران قیمت این شهر است، تقاضای دریافت رشوه کرده بودند.

وی افزود: متهمان زمان دریافت رشوه ۶۰۰ میلیون تومانی، توسط کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک استان دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: برای خاتمه دادن به دعوای ملکی ۲ نفر بر سر این زمین، تصویر این اسناد قدیمی تعیین کننده بود و متهمان با استفاده از این فرصت، برای ارائه این تصاویر از یکی از طرفین پرونده درخواست پول کرده بودند که شناسایی شدند.

آسیابی ادامه داد: متهمان فعلا بازداشتند و تحقیقات ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد به افرادی که ادعای حل مشکل آنان از راه‌های غیرقانونی و در ازای دریافت پول در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه را دارند، اعتماد نکنند و در صورت مواجه شدن با چنین مواردی با شماره ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تماس بگیرند و اطلاع دهند و یا حضوری به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به نشانی گرگان، بلوار شهید کلانتری ( کمربندی)، خیابان دانشجو، دادگستری کل مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، مستند به آمار اداره امور اراضی گلستان در روستای زیارت بیش از هزار و ۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

روستای زیارت دارای ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مستثنیات است که بیشتر این زمین‌ها از شیب ۱۲ تا ۱۵ درصد برخوردار بوده و باید به باغ تبدیل شوند تا از فرسایش خاک ممانعت شود.

در راستای ثبت آثار باستانی و تاریخی استان گلستان، بافت قدیمی و زیبای روستای زیارت در فهرست آثار ملی کشور با شماره ۵۰۳ ثبت شده است.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای بیش از هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا