رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات جام پرچم روستاهای استان، لیگ مینی فوتبال روز پنجشنبه در روستای «آق‌آباد» گنبدکاووس و روستای «کرد» شهرستان آق‌قلا برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده از امروز مسابقات خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

فرید اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۸۰۰ تیم شامل ۷ هزار و ۵۰۰ ورزشکار برای شرکت در این دوره از مسابقات مدارک خود را تحویل دادند که ۶۵۰ تیم مربوط به آقایان و ۱۵۰ تیم هم مختص بانوان است.

وی بیشترین تیم‌های شرکت کننده در بخش بانوان را مربوط به گنبدکاووس و در بخش آقایان را مربوط به شهرستان آق‌قلا اعلام کرد و گفت: جام پرچم اهمیت بسیار زیادی برای حوزه ورزش استان دارد زیرا معتقدیم بسیاری از استعدادهای ورزشی استان در همین روستاها هستند که تاکنون دیده نشدند و این مسابقات فرصتی برای استعدادیابی این افراد است.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان بیان کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات مینی‌فوتبال بانوان و آقایان استان گلستان امروز به صورت تمرکز به ترتیب در روستای «آق‌آباد» گنبدکاووس و «کرد» آق‌قلا برگزار شد و در ادامه تیم‌ قهرمان هر شهرستان به مرحله استانی راه خواهد یافت.

اصغری ادامه داد: با انجام رقابت میان تیم‌های برتر شهرستانی، تیم منتخب مینی‌فوتبال استانی آقایان و بانوان برای شرکت در مسابقات لیگ مینی‌فوتبال روستاهای کشور انتخاب می‌شود و در نهایت تیم برتر کشوری در یکی از رویدادهای بین المللی شرکت خواهد کرد.

وی مدت برگزاری این مسابقات تا زمان انتخاب تیم قهرمان استانی را پایان آبان ماه اعلام کرد و گفت: هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برگزاری این مسابقات شامل تامین لباس، توپ و تور رایگان و سایر موارد از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین شد.

در استان ۲ میلیون نفری گلستان ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا