مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از برقراری پرواز‌های گرگان به آکتائو (قزاقستان) به‌صورت هفتگی خبر داد.

علی متانت گفت: پرواز‌های گرگان به مقصد آکتائو (قزاقستان) در ابتدا ماهی یکبار انجام می‌شد که پس از رایزنی‌های بسیار تعداد این پروازها، ماهانه به دو سورتی پرواز به مقصد آکتائو رسید.

او با اشاره به استقبال خوب مردم استان به‌ویژه قزاق‌های مقیم گلستان و تجار و بازرگانان گفت: با پیگیری‌هایی که در این مدت انجام شد و حمایت‌هایی که از سوی مقامات استانی صورت گرفت، از فردا شاهد پرواز‌های هفتگی از فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان به مقصد آکتائو خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان بیان کرد: تا پیش از این حمل بار تا ۲۵ کیلوگرم برای مسافران رایگان بود که برای رفاه حال مسافران این حجم به ۴۰ کیلوگرم افزایش یافت. ضمن اینکه قیمت بلیط پرواز از گرگان به آکتائو کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی یادآور شد: از جمله مزایای برقراری چنین پرواز‌هایی می‌توان به توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان قزاقستان و ایران و دو استان و همچنین تقویت روابط تجاری و ارتباطات میان افراد، رفت و آمد‌ها در اوقات فراغت، گردشگری مذهبی و پزشکی اشاره کرد.

متانت اضافه کرد: علاوه بر این، برقراری پرواز مستقیم از گرگان به آکتائو موجب تقویت روابط نزدیک به ۲۰ هزار قزاق مقیم گرگان با سرزمین مادری خود می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان