قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در ادامه بازدیدهای میدانی خود از پروژه های صنعت آب استان گلستان، از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس بازدید کرد.

معاون وزیر نیرو در ادامه سفر به استان گلستان، به همراه غراوی معاون عمرانی استاندار ، هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و مدیران صنعت آب استان از ادامه عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس بازدید بعمل آورد.

تقی زاده خامسی در این بازدید با اشاره به اینکه گنبد کاووس دومین شهرستان استان گلستان از لحاظ جمعیت بشمار می‌رود اظهار کرد: باتوجه به شرایط و مشکلات موجود این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام سعی و تلاش ها باید  بر این باشد که فاز اول این تصفیه خانه طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال ۱۴۰۰به بهره برداری برسد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت که این امر خود در حفظ محیط زیست نقش بسزایی دارد .

در ادامه، هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بیان داشت:  با تلاش های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  این پروژه در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی  بیش از ۸۸درصدی رسیده که انشاءلله سعی بر این است هر چه سریعتر به اتمام برسد .

هرمزی افزود:  پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس با اعتباری بالغ بر ۱۷۰میلیارد ریال گام مهمی برای تکمیل پروژه فاضلاب گنبد کاووس خواهد بود .

وی در پایان از کلنگ زنی تامین آب شرب ۲۶ روستای استان و احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرستان آزادشهر با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد.

  • منبع خبر : روابط عمومی آبفا