آیین تجلیل از ۱۱۰ نفر از نفرات برتر «جشنواره قرآنی باران وحی سه» ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و فرزندان آنها در سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر با حضور معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد استان گلستان برگزار شد.

دراین مراسم که روز پنجشنبه در کانون فرهنگی – هنری پیروان ولایت کمیته امداد گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه این شهرستان در سخنانی برلزوم تربیت اسلامی و انقلابی نسل آینده و مانوس کردن آنها با قرآن و عترت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: انس با قرآن و عترت علاوه بر تطهیر نسل آینده از گناه، آنها را برای مقابله با استکبار و شیاطین سازماندهی و در موضع و سنگر جبهه حق قرار می‌دهد.

وی با قدردانی از اقدامات فرهنگی و قرآنی کمیته امداد استان گلستان و گنبدکاووس، اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب هم به تربیت نسل اسلامی – انقلابی تاکید شده است.

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: امروز نسل نوجوان و جوان ما برای مصون ماندن از شبیخون فرهنگی دشمنان، چاره‌ای جز پناه بردن به قرآن و عترت ندارد.

رییس کمیته امداد گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: امسال در جشنواره قرآنی باران وحی سه که در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال برگزار شد، سه هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان و فرزندان تحت حمایت این نهاد در سطح استان گلستان در آن شرکت کردند.

علیرضا کریمیان با بیان اینکه این جشنواره فرهنگی از خردادماه امسال آغاز و آذرماه پایان یافت، افزود: پس از داوری آثار که در ۱۵ رشته برگزار شد، ۲۲۰ نفر برگزیده استانی شدند که ۱۹۰ نفر آنها به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: امروز از ۱۱۰ نفر از نفرات برتر این جشنواره که از سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر هستند، تجلیل به عمل می‌آید.

سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت واقع در شرق استان گلستان در مجموع حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا