با فراهم شدن زمینه آزادی ۳۷ زندانی جدید که ۲ نفر آنها خانم و اهل گرگان بودند، شمار زندانیانی که توسط محمد شهرکی از سال ۸۲ تا کنون فراهم شده به عدد ۶ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدکاووس و از خیّرین صاحب‌نام گلستان و کشور به‌مناسبت ماه محرم، هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، زمینه آزادی ۳۷ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد که حکم جلب آنها توسط محاکم قضایی نیز صادر شده بود را با جلب رضایت شاکیان فراهم کرد.

این نیکوکار گنبدی که ریاست شعبه ۱۱ صلح وسازش دادگستری این شهرستان را از سال ۸۲ تا کنون نیز برعهده دارد، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد زندانی که از سراسر گلستان و از اقوام مختلف ساکن در استان هستند، پس از بررسی پرونده آنها و جلب رضایت شکایان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.

شهرکی که حاضر به اعلام مبلغ پرداختی برای فراهم کردن آزادی زندانیان نیست، پیش از این در ایام ماه مبارک رمضان امسال زمینه آزادی ۲۲۰ زندانی و در هفته قوه قضاییه (اول تا هفتم تیرماه) نیز موجبات آزادی ۴۷ زندانی بدهکار و جرائم غیرعمد را فراهم کرده بود.

با فراهم شدن زمینه آزادی ۳۷ زندانی جدید که ۲ نفر آنها خانم و اهل گرگان بودند، شمار زندانیانی که توسط محمد شهرکی از سال ۸۲ تا کنون فراهم شده به عدد ۶ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.
علاوه بر این بواسطه اعتمادی که مردم و اولیای دم به نیکوکار گنبدی دارند، وی تا کنون ۲۸ زندانی محکوم به قصاص نفس را نیز از پای چوبه دار نجات داده است.

وی از نیکوکاران گنبدکاووس خواست برای کمک به حفظ بنیان خانواده از توان مالی خود برای آزادی زندانیان استفاده کنند.
حاج محمد شهرکی معتقد است: با زندانی شدن یک فرد که ناخواسته دچار اتفاق منجر به جریمه مالی غیر عمد می‌شود، علاوه بر فرد، اعضای خانواده‌ وی نیز دچار مشکل و آسیب خواهند شد.
این نیکوکار گنبدی علاوه بر آزادی زندانیان، اقدامات خیرخواهانه زیادی در بخش های مختلف بویژه دستگیری از نیازمندان در مناسبت های مختلف انجام داده و می دهد که یک نمونه آن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کارگشایی از محل منابع کاری و بانکی به مبلغ افزون بر ۵۰ ميليارد تومان می باشد.