رئیس هیأت چوگان گلستان با بیان اینکه استان از مناطق مستعد برای توسعه و ترویج ورزش چوگان است، گفت: شرکت توسعه و تجهیز با واگذاری ۱۰ هکتار زمین جهت ایجاد زیرساخت‌های این ورزش موافقت کرد.

حبیب خواجه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رشته چوگان یک ورزش نوپا در استان گلستان است، اظهار کرد: اگر طبق برنامه و اهداف تدوین شده در هیأت چوگان استان گلستان پیش برویم قطعاً می‌توانیم حرف‌های بسیاری را برای گفتن در سطح کشور داشته باشیم.

رئیس هیأت چوگان گلستان با تأکید بر اینکه داشتن مهارت سوارکاری از لازمه‌های این ورزش است، ادامه داد: تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان گلستانی به ورزش سوارکاری می‌پردازند و فعالیت‌های آنها را هر هفته در کورس‌های سوارکاری شهرهای مختلف استان می‌بینیم.

وی گلستان را مهد سوارکاری ایران و خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: اگر قوانین و آیین‌نامه‌های چوگان به ورزشکاران این استان آموزش داده شود، یقیناً استعدادهای بالقوه‌ای در تراز ملی و بین‌المللی شناسایی می‌شوند.

خواجه به وسعت مراتع استان جهت پرورش اسب اشاره کرد و گفت: داشتن اسب از دیگر لازمه‌های این ورزش است که انواع آن را از نژادهای مختلف در منطقه گنبدکاووس، کلاله و ترکمن صحرا داریم.

وی شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله و آق‌قلا را از مناطق صاحب نام در ورزش سوارکاری عنوان کرد و افزود: با آموزش قوانین رشته ورزشی چوگان می‌توانیم این شهرستان‌ها را به مناطق مستعد توسعه و ترویج ورزش چوگان تبدیل کنیم.

رئیس هیأت چوگان گلستان از صدور حکم روسای هیأت شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله خبر داد و تصریح کرد: هنوز موفق نشده‌ایم تا رئیس هیأت شهرستان آق‌قلا را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای بسیار نزدیک دوره آموزشی ورزشکاران علاقمند در شهرستان گنبدکاووس توسط مدرسان فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود، اضافه کرد: رایزنی با شرکت توسعه و تجهیز جهت دریافت ۲۰ هکتار زمین از دیگر اقدامات هیأت چوگان گلستان بود که با واگذاری ۱۰ هکتار زمین به این ورزش موافقت شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه از این میزان زمین مدنظر ۶ هکتار به احداث محل تمرین و مسابقات و چهار هکتار به احداث ساختمان اداری و سایر زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد، یادآور شد: در حال حاضر با منابع طبیعی و آبخیزداری رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم از زمین‌های در اختیار آن سازمان برای توسعه ورزش چوگان بهره‌مند شویم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا