مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های پژوهشی به ویژه میان معلمان، گفت: تالیف ۳۰ عنوان کتاب و تهیه ۳۵ مقاله پژوهشی علمی تخصصی از جمله دستاوردهای معلمان این شهرستان در یک سال اخیر محسوب می‌شود.

عرازمراد مغربی قوجق روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ آغاز هفته پژوهش در مدرسه دخترانه بنت الهدی گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های خوب معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی، هیات پژوهشی شهرستان رتبه نخست استان را کسب کرده است.

وی گفت: با همکاری انجمن پژوهشی گنبدکاووس تلاش داریم برنامه ریزی آموزشی بهتری برای انجام پژوهش و تحقیق در چارچوب درست برای تمام همکاران شهرستان به صورت دوره دانش افزایی و آموزش ضمن خدمت ارائه شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس بر اهمیت هفته پژوهش برای نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: موفقیت هر کشوری در عرصه‌های علمی و فناوری نتیجه توجه به موضوع تحقیق و پژوهش از سنین پایه است لذا باید این هفته را فرصتی مغتنم دانست و تلاش کرد روحیه پژوهش را به مدارس کشانده و دانش آموزان را با این مساله بیشتر آشنا کنیم.

مغربی قوجق ادامه داد: برای داشتن نسلی پرسشگر و پژوهشگر باید در مرحله نخست معلمان با این مهم آشنا شده و شیوه‌های علمی انجام پژوهش را یاد بگیرند تا بتواند در کلاس‌های درس به دانش آموزان انتقال دهند.

وی گفت: انجام تحقیقات بر اساس شیوه علمی درست باعث حل مشکلات کشور می‌شود به همین دلیل از تمام معلمان می‌خواهیم توجه بیشتری به موضوع تحقیق و پژوهش داشته باشند و دانش آموزانی پژوهشگر با ذهنی خلاق تربیت کنند.

در این آیین از تعدادی از معلمان پژوهشگر برتر استانی با اهدای لوح قدردانی و افراد شرکت کننده از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان در محل دبستان دخترانه بنت الهدی دیدن کردند.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۹۲ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا