مدیرکل دامپزشکی گلستان از ورود ۶۰۰ هزار راس دام عشایر به استان خبر داد و گفت: دام‌های مذکور از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان وارد مراتع گلستان شده‌اند.

علی کاووسی ظهر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رزمایش بزرگ اردوهای جهادی در مناطق عشایری و محروم گلستان از اواخر دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با برگزاری این رزمایش آیین تجلیل از شبانان و گله‌داران استان با همکاری اداره‌کل دامپزشکی، اداره‌کل امور عشایری و بسیج سازندگی سپاه نینوا در مناطق عشایری برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با تاکید بر اینکه به منظور هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی لازم در خصوص برگزاری این همایش جلسه‌ای با حضور معاونین و دفاتر تخصصی مرتبط اداره‌کل دامپزشکی استان برگزار شده است، ادامه داد: خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه عشایری از وظایف دامپزشکی است و قطعا مجموعه ما در این زمینه کم‌کاری نمی‌کند.

وی به آمادگی کامل خدمت‌رسانی اداره کل دامپزشکی استان در قالب راه‌اندازی اکیپ‌های جهادی از قبیل واکسیناسیون، ویزیت و معاینه رایگان دام خبر داد و افزود: توزیع داروی رایگان و همچنین انجام عملیات سم‌پاشی به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و جایگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کاووسی با اشاره به برخی اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶ اکیپ دامپزشکی خدمت‌رسان تشکیل و با حضور در مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور استان‌ به صورت مستمر واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین به تعداد ۳۲۲ هزار راس و عملیات سم‌پاشی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه با حضور کارشناسان خبره دامپزشکی در این اکیپ‌ها نسبت به معاینه رایگان ۳۷۹ راس دام اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار راس دام عشایر از سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان با نظارت دامپزشکی گلستان وارد مراتع شمالی استان شده‌اند.

گفتنی‌است، بخش دامپروری گلستان حدود ۶.۵ درصد از نیاز پروتئین استان‌ها را تامین می‌کند و این استان شمالی بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز، بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک عشایر و ۳۰۰ هزار راس دام سنگین دارد که از سوی بیش از ۵۰ هزار بهره‌بردار پرورش می‌یابند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا