مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مراکز کاریابی گنبدکاووس امسال با معرفی ۹۴۰ مورد بیشترین سهم اشتغال را در میان ۱۴ شهرستان استان به خود اختصاص دادند.

حسینعلی خواجه‌مظفری در نشست با مسوولان کاریابی‌های غیردولتی استان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون کاریابی‌های غیردولتی گلستان ۲ هزار و ۱۶۹ نفر را برای اشتغال به مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی و خدماتی معرفی کردند که ۹۴۰ مورد مربوط به گنبدکاووس بود.

وی ادامه داد: ۲ کاریابی غیردولتی خارجی و ۳۱ کاریابی داخلی در گلستان مشغول فعالیت است.

خواجه‌مظفری گفت: ۲۸ تعهد صدور مجوز کاریابی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای گلستان پیش بینی شده بود که تاکنون هفت مورد آن محقق گردید.

وی با اشاره به نقش موثر مراکز مشاوره شغلی در ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار در گلستان افزود: باید رشته های موردنیاز شهرستان توسط دفاتر کاریابی شناسایی و برای استفاده در برنامه‌ریزی حوزه اشتغال ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر تعیین تکلیف کاریابی‌های غیرفعال و فاقد عملکرد در استان، گفت: تلاش برای کسب فرصت‌های شغلی مناسب باید مضاعف و جهادی شود و متقاضیانی که فاقد مهارت هستند به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

سامانه کاریابی برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان راه‌اندازی شده تا از این طریق زمینه اشتغال کارجویان طی قراردادی فراهم شود.

مطابق گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اکنون در این استان حدود ۶۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار با پوشش بیش از ۳۰۰ هزار نفر فعالیت دارد.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا