شهردار گنبدکاووس گفت: ۶۰ درصد از مجموع ناوگان حمل و نقل درون شهری به دلیل عمر بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شود و نیاز به نوسازی دارد.

سید علی اصغر موسوی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس اظهارکرد: مهمترین وظیفه سازمان مدیریت حمل و نقل شهری با هزار و ۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۶۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۶ دستگاه اتوبوس و ۲۷ دستگاه مینی بوس خدمات دهی بهتر به شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه حداقل ۶۰ درصد از ناوگان فعال برای جابجای شهروندان در گنبدکاووس با عمر بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شود، گفت: شهرداری برای بهبود وضعیت خدمات دهی به مردم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده است.

شهردار گنبدکاووس افزود: سال گذشته ۱۲ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و امسال هم تاکنون ۱۱ دستگاه تاکسی نوسازی شده و روند نوسازی پنج دستگاه تاکسی فرسوده هم در برنامه قرار دارد.

موسوی ادامه داد: طرح نوسازی همچنان ادامه دارد و طبق توافقات صورت گرفته با پست بانک، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای پرداخت وام با درصد پایین به متقاضیان نوسازی، تا آخر سال بخش قابل توجهی از تاکسی‌ها را نوسازی و با تاکسی‌های پیکان خداحافظی خواهیم کرد.

وی گفت: با حمایت شهرداری با هدف توسعه ناوگان و رضایت شهروندان پنج دستگاه ون وانا ۱۲ نفره را تحویل گرفتیم و پیگیر سهمیه اتوبوس و مینی بوس جدید برای سازمان مدیریت حمل و نقل شهری گنبدکاووس هستیم.

شهردار گنبدکاووس افزود: این سازمان با داشتن ۲۰ خط تاکسی و ۱۲ خط اتوبوس و مینی بوس به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و ساماندهی خودروهای سواری شخصی در سطح شهر با همکاری پلیس راهور با هدف تسهیل ترافیک شهری در حال انجام است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا