رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس تعهد اشتغال امسال این شهرستان را ۶ هزار و ۲۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون زمینه اشتغال چهار هزار و ۴۴۶ نفر معادل ۷۱ درصد از تعهد فراهم شده است.

عبدی بدراق‌نژاد عصر یکشنبه در نشست شورای اشتغال گنبدکاووس اظهارداشت: طبق آخرین آمار ثبت شده دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد، گنبدکاووس بعد از بندرگز، گالیکش، گرگان و کلاله قرار دارد و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی هرچه زودتر آخرین آمار اشتغال‌ خود را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، نظارت بر تعهد متقاضیان برای جلوگیری از انحراف در روند کار توسط دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و پیگیری در خصوص علت تاخیر در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دستورکار قرار دارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس ادامه داد: از مجموع ۳۵۸ پرونده معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله، تاکنون ۲۲۲ پرونده موفق به دریافت ۵۰ میلیارد ریال شدند.

وی افزود: گنبدکاووس در خیلی از بخش‌ها مانند پرداخت تسهیلات کرونا، حمایت از طرح‌های پشتیبان، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح یارانه دستمزد جایگاه‌ خوبی را میان ۱۴ شهرستان استان گلستان به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار گنبدکاووس هم در نشست امروز سهمیه شهرستان در تسهیلات رشد هشت درصدی را ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ پرونده متقاضی دریافت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، مدارس غیرانتفاعی، باشگاه‌های ورزشی، شرکت‌های تعاونی، مراکز فنی و حرفه‌ای و بهداشتی در ستاد رشد هشت درصدی شهرستان تشکیل شده است.

محمدرضا میرنیا افزود: ۳۵۰ پرونده بعد از دریافت استعلام تکمیل و از ستاد رشد هشت درصدی شهرستان به استان ارسال شد و ۱۵۰ پرونده هم منتظر جواب استعلام هستند و در این رابطه گنبدکاووس رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

وی موضوع اشتغال را یکی از مهمترین چالش‌های امروز کشور برشمرد و گفت: انتخاب شعار سال نشان از اهمیت موضوع اشتغال در سطح کلان و از نگاه رهبری دارد و می‌طلبد تا برنامه ریزی برای افزایش اشتغال آفرینی بیش از پیش در دستورکار قرار گیرد.

معاون فرماندار گنبدکاووس جایگاه پنجم در تحقق تعهد اشتغال امسال را زیبنده گنبدکاووس ندانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست اهتمام ویژه نسبت به ثبت اشتغال‌های خود در سامانه رصد داشته باشند.

میرنبا گفت: لازم است با توجه به تاکید استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس با بانک‌های عامل نشست جداگانه‌ای برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برگزار شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا