مدیر کل صمت گلستان گفت: ۸۰۰ جواز تاسیس واحد‌های صنعتی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است که ۱۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسن زاده گفت: این تعداد جواز از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون صادر شده است که ۱۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسن زاده افزود: در دو سال گذشته پروانه بهره برداری ۲۵۱ واحد صنعتی در استان صادر شده که در صورت بهره برداری برای ۵۷۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

حسن زاده همچنین از احیای ۷۲ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۸۴۰ نفر در استان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هفته دولت امسال ۵۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱هزار و ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۸۴۰ نفر در حوزه‌های شیمیایی، پتروشیمی، غذایی، بهداشتی و دارویی افتتاح خواهد شد.

گفته مدیر کل صمت یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی با بیش از ۲۸ هزار نفر شغل در گلستان فعالیت می‌کنند.

او گفت: در دوره فعالیت دولت سیزدهم بیست هزار و پانصد شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن زاده افزود: سال گذشته برای گلستان ایجاد هشت هزار شغل هدفگذاری شده بود، اما بیش از یازده هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد و امسال نیز ۵۶۰۰شغل هدفگذاری شده که تا کنون ۲هزار و هفتصد شغل ثبت شد.

او همچنین به رشد ۸۴ درصدی ارزش صادرات از گمرکات گلستان در دو سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت میزان صادرات با ترکمنستان ۶۶ درصد، قزاقستان ۱۲۰درصد، ازبکستان ۱۵درصد و روسیه از هفتاد هزار دلار به دو میلیون افزایش یافت.

حسن زاده با اشاره به چالش‌های صادرات فرش استان گفت: پارسال ۵۳ هزار متر مربع فرش در استان تولید شد و مهر ماه امسال نمایشگاه اختصاصی فرش دستبافت ویژه تولیدکنندگان گلستان را برای حمایت از این صنعت در گرگان برپا می‌کنیم.

تبدیل تعهد ارزی صادرات فرش از ۴ماه به یک سال و سه سال، ۲۵۰هزار بازرسی از بازار و تشکیل ۱۰هزار و ۴۸۴پرونده تخلفاتی و تشکیل ۲۳۳ پرونده قاچاق در دو سال گذشته هم خبر‌های دیگر مدیر کل صمت گلستان در این گفتگوی خبری بود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان