استاندار گلستان از انجام فرایند نهایی بحث شیرین‌سازی آب دریای خزر در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی آب حاصله آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصویب شده و بزودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس افزود: احداث راه آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس – آزادشهر به شاهرود نیز مراحل نهایی را می‌گذارند.

وی اضافه‌ کرد: احداث این خط ریلی به عنوان یکی از سه خط ریلی (آستارا، اینچه‌برون و سرخس) برای وصل به کدیور شمال به جنوب اهمیت خاصی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان گفت: کریدور ریلی اینچه‌برون_طبس_بندرعباس مکمل دیگر کریدورها از شمال به جنوب است، رقیب هیچ کریدوری نیست و پشتیبان دیگر مسیرهاست که با حمایت شما می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.

زنگانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون با همراهی شما به تصویب رسید، طرح جامع آن انجام شد و امیدواریم تا قبل سفر رئیس محترم جمهور هیات مدیران و مدیر عامل آن منصوب شود.

استاندار گلستان از فعالان اقتصادی استان که در جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی افزود: بانک‌های خصوصی عضو شورای بانک‌های استان نیستند و به هیچ کس پاسخگویی ندارند که نیاز است ۸۰ درصد هزینه کرد آنها در استان صورت گیرد.

زنگانه تاکید کرد: سرمایه در گردش موضوع مهمی در امر تولید است و الزامی است که سیاست‌های انقباضی در برخی استان‌ها همچون گلستان انعطاف بیشتری صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت: سفر هیات گلستانی به ترکمنستان بسیار پراهمیت بود و تلاش داریم تردد مسافری، تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری «بندر ترکمن‌باشی» به بندر خشک «اینچه‌برون» که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا