رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: آکادمی والیبال (خانه والیبال) این شهرستان ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی، ملی و دور نخست سفر رییس جمهور در اختیار دارد و برای انجام مراحل نهایی و بهره‌برداری نیازمند تخصیص ۷۵ میلیارد ریال دیگر است.

ساسان معین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افتتاح آکادمی والیبال (خانه والیبال) و سالن ورزشی روستای داشلی‌برون را از برنامه‌های امسال گنبدکاووس برشمرد و گفت: تاکنون ۹۳ میلیارد ریال برای ساخت خانه والیبال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ساخت خانه والیبال به عنوان شاخص‌ترین پروژه‌ ورزشی گنبدکاووس از ۱۲ سال پیش آغاز شد و هم اینک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم امسال شاهد بهره برداری از آن باشیم .

حضور مستمر در سطح اول والیبال کشور و معرفی چهره‌های نامدار و ملی‌پوش در سال‌های متمادی در کنار هواداران پرشور، گنبدکاووس را به قطب‌ این رشته در کشور تبدیل کرده اما طولانی‌شدن روند ساخت خانه والیبال برای میزبانی از مسابقات و کشف استعدادها، پیشکسوتان و دوست‌داران والیبال این شهر را نگران کرده است.

ساخت خانه والیبال گنبدکاووس با وسعت سه هزار متر مربع شامل ۲ سالن اختصاصی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد اما با گذشت ۱۲ سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است و فعالان این رشته خواستار تسریع در ساخت این سالن با هدف کمک به رونق هر چه بیشتر والیبال این شهر و کشف استعدادهای جدید از میان خیل علاقمندان هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین گفت: زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای ایمر توره ملا این شهرستان تا هفته دولت امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

معین گفت: گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، تنها ۳۲ مکان ورزشی روباز و سرپوشیده دارد و سرانه فضای ورزشی هر شهروند گنبدی ۳۰ سانتی‌متر است لذا باید تلاش کنیم این رقم را به حداقل یک مترمربع افزایش دهیم.

وی با اشاره به علاقه زیاد مردم گنبدکاووس به فعالیت‌های ورزشی به ویژه در رشته‌های والیبال، دو و میدانی و سوارکاری گفت: امسال ۴۰ ورزشکار شهرستان به اردوهای تیم ملی در رشته‌های مختلف دعوت شدند و ۳۰ ورزشکار هم عضو ثابت تیم‌ ملی هستند.

به گزارش ایرنا، گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۴۳ هیات ورزشی فعال دارد که والیبال، دو و میدانی، سوارکاری و سپک تاکرا از جمله رشته‌های با علاقمندی زیاد در میان مردم این شهرستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا