از اوایل دی ماه دولت تصمیم گرفت تا تولیدکنندگان کنسرو قیمت تولیدکننده را در کنار قیمت مصرف‌کننده درج کنند. در حالی که این تصمیم هیچ زمینه قانونی ندارد. کسانی که این تصمیم‌‌ها را گرفتند، اکنون کجا هستند؟

مسعود بختیاری، نایب‌رئیس هیات مدیره سندیکای کنسرو ایران: از اوایل دی ماه دولت تصمیم گرفت تا تولیدکنندگان کنسرو قیمت تولیدکننده را در کنار قیمت مصرف‌کننده درج کنند. در حالی که این تصمیم هیچ زمینه قانونی ندارد. کسانی که این تصمیم‌‌ها را گرفتند، اکنون کجا هستند؟

امسال هم با یک تصمیم غیرکارشناسی دیگر مواجه شدیم. یعنی شاهد افزایش ۵۷ درصدی در حقوق و دستمزد بودیم. اقدامی که کمیسیون اقتصادی مجلس هم آن را غیرکارشناسی تلقی کرد. اکنون وزیر کاری که این تصمیم‌ را گرفت، کجاست؟ آیا جز این است که دود این تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی به چشم تولیدکننده می‌رود؟ شواهد آن را می‌توان در کاهش تولید رب و کنسرو مشاهده کرد.

در دی ماه سال ۱۴۰۰، مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار این بود که دو کالا مشمول قیمت‌گذاری دستوری یا پیش‌ینی شوند؛ یعنی تنها کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی. دقیقاً دو کالایی که به دلایل متعدد نباید مشمول قیمت‌گذاری شوند. ما طی مکاتبات و جلسات بسیاری خواهش کردیم که این دو کالا مشمول قیمت‌گذاری دستوری نشود.

  • منبع خبر : تجارت‌نیوز