جمعی از علما، روحانیون و امامان جمعه اهل سنت استان گلستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ، وقوع چنین جنایاتی را نماد درماندگی و ضعف استکبار و دشمنان ایران و انقلاب دانستند.

به گزارش ایرنا حادثه تروریستی دیروز چهارشنبه در حرم حضرت شاهچراغ و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان بی‌گناه، قلب هر انسان آزاده ای را جریحه دار کرد.

این اقدام کور تروریستی بار دیگر نشان داد که دشمنان و ایادی آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران خودداری نمی‌کنند و به قیمت شهادت ده ها زن و مرد و طفل یکساله، تلاش خود برای ضربه‌زدن به درخت تناور جمهوری اسلامی را انجام خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن روز پنجشنبه با محکوم کردن این حادثه به ایرنا گفت: حرکت وقیحانه شیراز نشان داد که دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی است و برای همین، مراکز مذهبی را برای کشتار مردم بی دفاع انتخاب می کند.

الحاج آخوند عبدالرحمن کر ادامه داد:‌ صلابت و قدرت بلامنازع ایران در منطقه خار چشم دشمنان است و آنها تلاش می کنند به زعم خودشان به این اقتدار آسیب وارد کنند که هیچگاه این آرزوی خیالی آنها محقق نمی شود.

وی افزود :‌ مدیران و مقامات مسیوول باید با شدت و قدرت با عاملان و آمران چنین اقدامات تروریستی برخورد کنند تا صلابت کشور همچنان مانا بماند.

الحاج داوود آخوند بلکفه از دیگر علمای اهل سنت گلستان به ایرنا گفت : بروز اتفاقات تروریستی مانند حادثه شیراز بیانگر عمق نگرانی دشمنان از وحدت شیعه و سنی در کشور است و انتخاب مراکز مذهبی و اماکن مقدس با هدف ایجاد انشقاق بین شیعه و سنی روی می دهد.

وی گفت: جنایت حرم حرم شاهچراغ مایه شرم و تاسف است و چنین حوادثی قلب هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌سازد.

بلکفه افزود :‌امپریالیسم به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و همراهی گروهک‌های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران به ستوه آمده‌اند و برای درمان شکستگی خود در پروژه‌های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می‌زنند.

وی افزود : مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب از این دست حرکات که هدفی جز ایجاد تفرقه میان امت اسلامی ندارد زیاد دیدند اما هیچ‌گاه تحت تاثیر جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایطی حفظ کردند.

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان هم گفت: ترور و خشونت هرکجا اتفاق بیفتد به شدت محکوم بوده و عملی ظالمانه، بی‌رحمانه و به دور از شان اسلامی است .

الحاج آخوند امانگلدی حنفی با تسلیت شهادت مظلومانه ده ها نفر از مردم بیگناه و آرزوی شفای عاجل مصدومان این حادثه اظهارامیدواری کرد: این خون‌های پاک ریخته شده مایه اتحاد و همبستگی و تقویت برادری میان ملت ایران و جهان اسلام شود.

الحاج یوسف آخوند سخندان هم با محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ اظهار کرد: دشمنان با ایجاد اغتشاش به دنبال آشوبگری هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن وحدت مسلمانان را هدف قرار گرفته است، افزود: در قرآن تاکید شده جای کسی که فردی را به قتل برساند جهنم است حال چگونه می شود کسانی در مکانی مقدس کشتن مسلمانان را بر خود جایز می دانند؟

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۷:۴۵ دیروز چهارشنبه افرادی مسلح به شیوه تروریست‌های تکفیری با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به مردم داخل حرم حمله کردند.

طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا