در پی ورود سامانه بارشی به گلستان از بامداد روز یکشنبه (۳ مهر ۱۴۰۱) شاهد بارش نزولات آسمانی در اقصی نقاط استان بودیم که در پی آن هوا تا حد محسوسی خنک شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا: مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: هوای استان گلستان از فردا (سه شنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۱) صاف تا قسمتی ابری و در برخی اوقات همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

نوربخش داداشی در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی به گلستان از بامداد روز یکشنبه (۳ مهر ۱۴۰۱) شاهد بارش نزولات آسمانی در اقصی نقاط استان بودیم که در پی آن هوا تا حد محسوسی خنک شد.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت جوی امروز (دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱) نیمه ابری تا ابری و در برخی مناطق همراه با وزش باد، و بارش پراکنده می باشد، خاطر نشان کرد: به تدریج شاهد کاهش ابر و پدیده خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه هوای استان برای فردا (سه شنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۱) صاف تا قسمتی ابری و در برخی اوقات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، تصریح کرد: دمای امروز استان به تفکیک مناطق به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر تا ۲۸ درجه خواهد رسید که نسبت به روز گذشته بین ۶ الی ۸ درجه افزایش را خواهد داشت.

داداشی با اشاره به اینکه پیش بینی شده است بیشترین میزان وزش باد در مراوه تپه ثبت شود، افزود: بررسی وضعیت جوی نشان می دهد که امروز شاهد وزش باد با سرعت ۲۵ تا ۵۵ کیلومتر در ساعت در مناطق مختلف استان باشیم.

وی بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته را متعلق به کردکوی با ۲۰.۴ میلی متر عنوان کرد و افزود: گرگان و بندرگز به ترتیب با ۱۱ و ۹ میلی متر در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل هواشناسی گلستان در خصوص آخرین وضعیت دریا در استان توضیح داد: فعالیت دریانوردی برای امروز (دوشنبه) به سبب متلاطم بودن دریا تا عصر و شب مساعد نمی باشد و از فردا (سه شنبه) با رعایت احتیاط و نکات ایمنی لازم ممکن می شود.

وی در پایان در خصوص وضعیت جوی استان برای روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۶،۷ و ۸ مهرماه) گفت: هوای استان برای این روزها صاف تا قسمتی ابری و گاهی اوقات همراه با وزش باد می باشد و از آنجا که پارامترهای جوی در حال تغییر است، پس از بررسی داده ها، اخبار و اطلاعات دقیق تری را برای روزهای آینده در اختیار گلستانی ها قرار می دهیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا