مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی برای اقشار مختلف مردم در ۱۶۱ روستای گنبدکاووس احداث شده است.

سید محمد حسینی در جلسه شورای مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: در تمام دولت‌ها اقداماتی برای تامین مسکن انجام شده است، اما برنامه‌های این دولت  تاکید بر احداث مسکن برای محرومین دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای سال اول در استان گلستان ساخت سه هزار واحد مسکن محرومین پیش بینی شده است.

او گفت: روستا‌های مرزنشین ما روستا‌های محروم هستند و تلاش داریم برای تثبیت و ماندگاری مردم روستا و تقویت امنیت خدمات ماندگاری در حوزه مسکن در این مناطق ارائه دهیم.

حسینی گفت: از محل اعتبارات ملی سهمیه خوبی به عنوان کمک‌های بلاعوض در ساخت مسکن محرومین به استان تخصیص یافته است.

حسینی گفت: در استان گلستان چهار شهر برای احداث مسکن محرومین معرفی شدند که گنبدکاووس و مراوه تپه جزو این چهار شهر هستند و در شهرستان مراوه تپه یکهزار واحد مسکونی حمایتی احداث می‌شود.

او گفت: در گنبدکاووس در راستای طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۹۶ واحد در شهرک بهارستان با همکاری بنیاد مسکن به کارفرمایی راه و شهرسازی استان در حال احداث است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در این حوزه شهرستان گنبدکاووس پیشرو در گلستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان می‌گوید: در شهر اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس حدود ۱۵۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و ۲۴ هکتار اراضی برای این کار در نظر گرفته شده بود که مشکلاتی در حوزه مرزبانی ایجاد و قرار شد منابع طبیعی این زمین را آزاد و در اختیار این طرح قرار دهد.

اوگفت: با توجه به دستور اکید استاندار، تمامی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است و در کمتر از دو ماه آینده به بنیاد مسکن واگذار می‌شود تا طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های گلستان اجرا شود.

او‌گفت: مازاد اراضی شناسایی شده و تملک شده در بانک زمین بنیاد مسکن ذخیره می‌شود تا متناسب با نیاز روستا‌ها برای ساخت مسکن در اختیار اهالی بویژه جوانان و مستأجران قرار گیرد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان