مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: جرجان دیروز گرگان امروز نیست بلکه گنبد امروز هست و باید توجه کنیم و در راستای احیای آن تلاش کنیم.

محمدجواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گنبدکاووس از تصویب اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی برای رفع حصار آهنین برج قابوس خبر داد و گفت: طبق مصوبه سفر اول ریاست جمهوری به گلستان برای مرمت میراث فرهنگی برج قابوس ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که در سال ۱۴٠۲ تخصیص پیدا میکند و علاوه بر آن شهرداری گنبدکاووس نیز ۱٠ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بهسازی محوطه برج قابوس اختصاص می‌دهد.

۲۲ میلیارد تومان برای رفع حصار برج قابوس نیاز است

او افزود: سال گذشته ۳/۴ میلیون دلار صنایع دستی هنرمندان گلستانی صادر شده است.

ساوری ادامه داد: از سال ۱۴٠٠ تاکنون حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس ۵۳۳ میلیارد تومان بوده و برای ۶۷۱ نفر شغل ایجاد شده است.

۲۲ میلیارد تومان برای رفع حصار برج قابوس نیاز است

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان از تشکیل ۱٠۶ پرونده برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ مشاغل خانگی در گنبدکاووس با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان ما محکوم به استفاده از این استعداد‌ها هستیم و برای تحقق آن‌ها باید با برند سازی، صادرات صنایع دستی، اتحاد و انسجام بین هنرمندان، سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های گردشگری به تحقق آن‌ها کمک کنیم.

ساوری همچنین از شهر تاریخی جرجان و احیای آن گفت که ما بهش می بالیم، وی گفت جرجان دیروز گرگان امروز نیست بلکه گنبد امروز هست و باید توجه کنیم و در راستای احیای آن تلاش کنیم.

۲۲ میلیارد تومان برای رفع حصار برج قابوس نیاز است

  • نویسنده : فریدون قارئی