مردم گلستان که بار دیگر میزبان تیمی از پزشکان خیر در بخش‌های «مغز و اعصاب و ستون فقرات، ارتوپدی، داخلی و فیزیوتراپی» بودند با بردن دست‌های خود به آسمان و آرزوی عاقبت بخیری برای این پزشکان خدوم، اقدامات این چنینی را بزرگترین خدمت به قشر محروم دانستند.

طرح «معاینه، ارائه خدمات دارویی و درمان تکمیلی و جراحی رایگان بیماران نیازمند گلستان» در قالب نذر تخصص از سوی تیم پزشکی به همراه کادر پرستاری اعزامی از تهران دیروز پنجشنبه در مجتمع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس برگزار شد.

اقشار مختلف مردم با دردهای گوناگون مغز و اعصاب و مشکلات دیسک کمر و ستون فقرات که از طریق نهادهای خدمات‌رسان و یا مراکز بهداشت روستایی از فعالیت یک روزه این تیم پزشکی مطلع شدند، با امید به شفابخش بودن دست این خادمان افتخاری حرم مطهر امام رضا(ع) از همان دقایق نخست شروع به‌کار خود را به محل استقرار تیم رساندند.

یکی از افراد مراجعه کننده به خبرنگار ایرنا گفت: از چهار سال قبل دچار سردرد و مشکل لکنت زبان شدم و از همان زمان تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفتم اما الان ۲ سال است که به دلیل بالا رفتن هزینه ویزیت به دکتر مراجعه نکردم.

اسماعیل میرزاعلی افزود: توان مالی ندارم تا هزینه ویزیت پزشک را بدهم و مجبور هستم با همان نسخه قدیمی به داروخانه مراجعه کرده و داروهای تکراری را استفاده کنم.

دعای خیر مردم گلستان بدرقه راه خدمت بی‌منت پزشکان نیک اندیش

وی حضور تیم‌هایی از پزشکان متخصص سالی چند نوبت در نقاط مختلف استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس را اقدامی بسیار خوب برای افزایش امید مردم محروم به نگاه عدالت محور دولتمردان دانست و گفت: امروز پزشکان علاوه بر ویزیت، داروی رایگان هم به مراجعه کنندگان می‌دهند.

صحبت‌های دکتر متخصص بعد از ویزیت آقا اسماعیل که به وی قول داد با مصرف داروهای تجویزی مشکل لکنت‌اش حل می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد لبخند را بر چهره وی و دخترش نشاند.

رضا سنچولی که به دلیل درد در ناحیه نخاع و گردن در صف انتظار ویزیت حضور داشت هم بیان کرد: سالهاست برای این دردها قرص اعصاب مصرف می‌کنم و به پزشکان زیادی هم مراجعه کردم اما همچنان درد ادامه دارد و هزینه‌های زندگی هم باری بر مشکلاتم افزوده و امیدوارم دست این پزشکان سبک باشد و تشخیص‌شان باعث کاهش مشکلاتم شود.

پسر قدیر نورایی که سکته مغزی کرده هم گفت: هزینه‌های دارو و درمان بالاست و امیدواریم این پزشکان حاذق با معاینه و تشخیص درست بتوانند سلامتی را به پدرم برگردانند.

دعای خیر مردم گلستان بدرقه راه خدمت بی‌منت پزشکان نیک اندیش

سیده النسا بصارتی که در حال حرکت دادن ویلچر پسرش به سمت اتاق معاینه پزشک بود هم بیان کرد: پسرم معلول مادرزادی است و مشکلات زیادی دارد و تاکنون از هیچ تلاشی برای کاهش دردهایش کوتاهی نکردیم و امروز هم با اطلاع از حضور متخصصان خیراندیش پرونده پزشکی پسرم را برای بررسی آخرین وضعیت جسمانی‌اش به این مرکز آوردم.

وی افزود: خیلی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های زیاد ویزیت پزشک، عکس‌برداری و دارو با وجود بیماری به دکتر مراجعه نمی‌کنند لذا از مسوولان درخواست داریم برای کمک به این افراد طرح‌های خیری این چنینی را بیشتر اجرا کنند.

به گفته سرپرست این تیم پزشکی، این تیم متشکل از چند پزشک متخصص در رشته‌های جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، ارتوپد، فیزیوتراپی و متخصص داخلی با کادر پرستاری به مدت یک روز در استان گلستان حضور داشت و بیماران را به صورت رایگان ویزیت کرد.

دکتر سیدرضا جباری افزود: مرکز نیکوکاری انصارالمهدی تهران فعالیت جهادی خود را از سال ۱۳۸۷ شروع کرده و تاکنون در استان‌های مختلف و شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته و محروم حضور و ضمن ویزیت بیماران، خدمات درمانی تکمیلی رایگان نیز انجام داده‌اند.

طبق اعلام قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، در این طرح این تیم پزشکی ۱۶ نفره از خادمان افتخاری امام رضا (ع) بیماران سراسر استان را به صورت رایگان ویزیت کردند و به بیماران نیازمند به صورت رایگان دارو تحویل دادند.

حدود هزار نفر بیمار از سراسر گلستان برای ویزیت از سوی پزشکان در طرح نذر تخصص در محل مجتمع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس ثبت نام کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا